Schoolprofiel

Missie:

Op de St. Martinus creëren we een veilige en stimulerende omgeving waarin respect en betrokkenheid centraal staan. We zorgen voor een gestructureerd en pedagogisch sterk schoolklimaat, waarin iedereen wordt gezien en gewaardeerd. We erkennen ieders talent en stimuleren leerlingen om actief deel te nemen aan hun eigen leerproces. Hierbij krijgt elk kind de ruimte om in eigen tempo te groeien. Samen bouwen we aan een hechte dorpsschool waar iedereen zich thuis voelt.

‘Leren met plezier, groeien met vertouwen’

 
Visie:

Wij realiseren onze missie aan de hand van onze kernwaarden, die centraal staan bij ons op school.

Leer-kracht

Vanuit de basisrust en gezamenlijke schoolafspraken komen kinderen tot leren. Op de St. Martinus richten we ons op het bevorderen van sociale vaardigheden, zelfredzaamheid, zelfvertrouwen en het aanleren van basisvaardigheden. We focussen ons in de ochtenden voornamelijk op rekenen en taal. De middagen richten we effectief in zodat er aandacht is voor diverse ontwikkelingsgebieden zoals motoriek, creativiteit en sociaal-emotionele ontwikkeling. We werken hierbij met een doorgaande lijn van groep 1 tot en met 8.

Samen

Samenwerking en het nemen van verantwoordelijkheid zijn essentieel binnen ons team en tussen de leerlingen onderling. Open communicatie en leren van en met elkaar zorgen voor een krachtig ‘wij-gevoel’ in onze dorpsschool. Dit gebeurt allemaal binnen de sterke driehoek van de leerling, ouders en school. We werken regelmatig groepsdoorbroken. Ook werken we samen met diverse partijen uit Megchelen vanuit een gezamenlijk doel: de leefbaarheid van het dorp. Op deze manier bieden we leerlingen een stevige basis voor de toekomst.

Groeien

Wij bieden passend onderwijs dat aansluit bij de behoeften van elke leerling. Zo kan de leerling het beste uit zichzelf halen. Successen worden gevierd, waardoor leerlingen trots kunnen zijn op hun persoonlijke groei. Door actief te differentiëren bieden we iedere leerling een aanbod op eigen niveau, vanuit hoge verwachtingen. Ook het volgen van lessen in een ander leerjaar behoort tot de mogelijkheden. Samen met de leerling en ouders bepalen we de best passende leerweg.

Gezien worden

We creëren een omgeving en veilige basis waarin respect en betrokkenheid centraal staan. Leerkrachten zorgen ervoor dat leerlingen zich welkom en écht gezien voelen. Er is oprechte aandacht voor verschillen en waardering van ieder individu, waarbij het groepsbelang voorop blijft staan.